Sakit selepas bersalin?

Seringkali nenek ataupun ibu yang masih berpegang teguh akan penjagaan ketika berpantang kerana tidak mahu terkena BENTAN. Bentan tu apa??? Penjagaan ketika pantang AMAT penting untuk mengelakkan bentan Bentan bermaksud sakit semula setelah hampir sembuh  semasa dalam proses rawatan bersalin. Ini…

Ibu hamil stress

Anda kini sedang hamil? Alhamdulillah, tahniah dhiya ucapkan!  Disahkan hamil adalah saat yang paling mengujakan! Teringat pulak masa first2 hamil dulu, perasaan bercampur baur. Ok ke aku hamil ni? Gemuk..huhu..anak tidak normal?isk..macam2 lagi la. Itulah adalah normal bagi ibu2 hamil…

Soya penyebab kanser?

Salam jumaat buat pembaca blog dhiya harini…=)   Apa aktiviti tengahari ni? Dah lunch ke? Sedapnya kalau dapat menikmati hidangan tengahari bersama-sama keluarga tersayang…   Sebenarnya, dhiya teringat nak buat sedikit coretan berkenaan soya ni. Bukan sebab apa, sejak akhir2…

Peluang jana pendapatan dari rumah

Peluang jana pendapatan dari rumah menjadi sebutan sekarang ni kan..GST oh GST..sebelum tu..assalamualaikum pembaca2 blog mama harini. Semoga semuanya dalam keadaan sihat walafiat dan paling penting HAPPY!!!!    Teringat 1 kisah yang diceritakan oleh Ustazah Zawiyah Hassan semasa dhiya menghadiri “Bengkel…

Sayangi ibu anda!

Selamat tenghari buat pembaca blog dhiya..Terima kasih tak terhingga kerana sudi menjengah blog dhiya harini. Love uollss!   Pada tenghari yang shahdu ni, teringat suami pengasuh anak yang kini berada di IJN. Flash back, dhiya teringat arwah mak yang telah…