Cara terbaik berhenti merokok

Berhenti merokok dengan mudah tanpa paksaan

Salamat pagi semua..bulan Mac dah kan..ada yang azam nak berhenti merokok tapi tak menjadi lagi..?harini mama nak kongsikan cara terbaik berhenti merokok tanpa paksaan..ya ka..?baca entry harini sampai habis.

Sebenarnya, sebelum ini mama ada kongsikan bagaimana seorang perokok tegar tu boleh berhenti merokok..alhamdulillah..harini mama nak lebih detailkan bagaimana sebenarnya tonik ajaib tersebut membantu perokok tegar berhenti merokok tanpa paksaan. Belum cuba belum tau =)

Semua mesti pernah dengar perkataan DNA kan..?pernah dengar tapi apakah fungsinya eh? DNA ialah singkatan kepada asid deoksiribonukleik, satu molekul penting bagi semua sel hidup. Menurut Timbalan Dekan (Penyelidikan dan Pengajian Pasca Siswazah), Pusat Pengajian Sains Kesihatan Universiti Sains Malaysia, Dr Zafarina Zainuddin, DNA ialah sejenis molekul yang terdapat dalam semua sel, kecuali sel darah merah. Ia adalah molekul yang menyimpan kod genetik yang menentukan semua ciri-ciri manusia seperti warna kulit, mata, jenis rambut dan sebagainya.

struktur DNA

Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu ‘typo’ (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. Kot ada yang belum tahu (mama pun baru tahu ni) setiap 1 batang rokok yang dinyalakan mengeluarkan lebih 4,000  bahan kimia beracun yang off course bahaya dan boleh membawa maut. Tak merokok pun banyak DNA dah rosak apatah lagi kalau merokok kan..?

Vivix Shaklee tonik terbaik bantu berhenti merokok

Oleh sebab sel-sel perokok tegar ni banyak yang rosak, jadi fungsi utama Vivix Shaklee ni adalah memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak ini akan dibaiki. Terdapat kajian para ilmuan daripada University of Rochester mendapati, anti-oksidan mempunyai potensi untuk memperbaiki kerosakan sel dan melawan radikal bebas akibat kesan nikotin. Akhirnya, keinginan untuk merokok semakin kurang. Jadi, usahalah secara alami dengan mengamalkan pengambilan suplemen yang mengandungi sumber anti-oksidan yang tinggi. Jangan risau, si perokok tegar tidak akan berasa apa-apapun sewaktu mengamalkan pengambilan Vivix Shaklee ni kecuali tekak akan berasa sedikit pahit..ini komen husband mama..

tonik ajaib berhenti merokok

Secara ringkasnya, ramuan di dalam Vivix Shaklee mengandungi resveratrol. Resveratrol inilah anti-oksidan yang sangat berkuasa..dalam Vivix Shaklee ni ada 10x ganda resveratrol ni..wah beresveratrol betul kan!Jadi, bayangkanlah betapa berkesannya Vivix Shaklee dalam membantu perokok tegar berhenti merokok.

  • Anti-oksidan yang tinggi dapat memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak akibat asap rokok.
  • Diet anti-oksidan yang betul mampu mengurangkan pengaruh merokok disamping mengurangkan ketagihan nikotin.
  • Antioksidan dapat membantu menstabilkan radikal bebas yang tidak stabil akibat nikotin.
  • Anti-oksidan membantu melindungi dan memperbaiki semula DNA yang telah terjejas akibat nikotin.

Berapa harga 1 botol Vivix Shaklee ni..?meh mama tolong kirakan…

Sekotak Rokok = RM13.50
Sebulan = RM13.50 x 30 hari = RM405.00

Sebotol Vivix Shaklee hanyalah RM475.00 (harga runcit)
Sebotol dapat bertahan selama 1-2 bulan (RM475.00 / 2 = RM237.50)

Mana lagi mahal? Pegang hp call mama 🙂

Jika berminat untuk mendapatkan krim ajaib ini @ bertanya tentang harga atau pembelian terus, boleh hubungi:

Dhiya Hussin (SID:1076601)

CALL/SMS/WHATAPP/TELEGRAM : 012-5572559

EMAIL : syainadia@gmail.com

COD : GOMBAK, CHERAS, CYBERJAYA & KAWASAN BERDEKATANNYA =)

“ANDA MENCARI PENDAPATAN YANG HANYA DILAKUKAN DI RUMAH?RUNDINGAN BERSAMA PELANGGAN, ORDER DAN POS JUGA DILAKUKAN HANYA DI RUMAH? JOM BERSAMA-SAMA MAMA MENJANA PENDAPATAN IDAMAN ANDA HANYA DI RUMAH”

JADI AHLI BERSAMA MAMA HARINI!

 

8 comments for “Cara terbaik berhenti merokok

  1. March 2, 2015 at 7:24 pm

    waduh, sampai hitam paru-paru tu yek.
    ohcikgu recently posted…Aliya RINDU ayah ye?My Profile

    • March 2, 2015 at 9:37 pm

      ngeri kan..?smoking jugak ke..?
      hehe

  2. March 3, 2015 at 5:58 am

    hitam macam tar jalan.
    ikhwan recently posted…Pilihan Kerjaya Selepas Keputusan SPM DiumumkanMy Profile

    • March 3, 2015 at 1:31 pm

      gerun kan..huhu

  3. April 11, 2015 at 4:52 pm

    ngeri betul tengok paru-paru hitam tu.

    nak paru-paru warna pink.
    titan recently posted…Komisen ke 42 dari Ashadee.comMy Profile

    • April 11, 2015 at 5:11 pm

      kan kan..apalah warna paru-paru sekarang ni kan..dengan pencemaran sana sini lagi huhu

  4. November 23, 2015 at 9:03 am

    terimakasih mama artikelnya
    Cara Berhenti Merokok recently posted…Berhenti Merokok dengan Herbal Nado DetoxMy Profile

    • December 2, 2015 at 4:37 am

      Sama-sama. Semoga memberi sedikit sebanyak manfaat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

CAPTCHA Image
Reload Image